VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (VOP)

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (VOP)

prazent.cz - platné od: 22. 8. 2025

Preambule

Vítejte na našich webových stránkách! Děkujeme, že jste nám svěřili svůj nákup!

Pokud máte jakékoli dotazy týkající se těchto Všeobecných obchodních podmínek, používání webových stránek, jednotlivých produktů, procesu nákupu nebo pokud byste s námi chtěli prodiskutovat své individuální potřeby, kontaktujte prosím naše pracovníky na uvedených kontaktních údajích!

Tiráž: údaje o poskytovateli služeb (prodejci, společnosti)

Název : Temco Solution Ltd.

Sídlo : 9022 Győr, ul. Rákócziho Ference 47. 3/2.

Poštovní adresa : 9022 Győr, ulice Rákóczi Ferenc 47. 3/2.

Registrační orgán : Soud v Győru

IČO : 08-09-027135

DIČ : 25187230-2-08

E-mail : hello@prazent.cz

Webové stránky : http://prazent.cz

Číslo bankovního účtu: HU53 12096736 01509047 00300009 SWIFT: UBRTHUHB

Podrobnosti o poskytovateli hostingu

Název : Shopify Inc.

Sídlo společnosti : 151 O'Connor Street, přízemí Ottawa, ON K2P 2L8 Kanada

Kontakt : info@shopify.com

Webová stránka : shopify.com

Koncepty

Zboží : movité zboží nabízené na Webových stránkách a určené k prodeji na Webových stránkách, včetně zboží obsahujícího digitální prvky.

Zboží obsahující digitální prvky : movité zboží, které obsahuje digitální obsah nebo digitální službu nebo je s nimi spojeno takovým způsobem, že by toto zboží bez dotyčného digitálního obsahu nebo digitální služby nemohlo plnit své funkce.

Digitální obsah : data vytvořená nebo poskytovaná v digitální podobě

Strany : Prodávající a Kupující společně

Spotřebitel : fyzická osoba jednající mimo rámec své obchodní, profesní nebo podnikatelské činnosti

Spotřebitelská smlouva : smlouva, kde jednou ze stran je spotřebitel

Funkčnost : schopnost zboží obsahujícího digitální prvky, digitálního obsahu nebo digitální služby plnit funkce odpovídající jeho účelu.

Výrobce : výrobce Zboží, v případě dováženého Zboží dovozce, který Zboží dováží na území Evropské unie, a jakákoli osoba, která se prezentuje jako výrobce uvedením názvu, ochranné známky nebo jiného rozlišovacího znaku Zboží.

Interoperabilita : schopnost zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby obsahující digitální prvky spolupracovat s hardwarem a softwarem, který se liší od hardwaru a softwaru, se kterým se stejný typ zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby obvykle používá.

Kompatibilita : schopnost zboží, digitálního obsahu nebo digitální služby obsahující digitální prvky spolupracovat bez nutnosti úprav s hardwarem nebo softwarem, se kterým se zboží, digitální obsah nebo digitální služby stejného typu běžně používají.

Webová stránka : tato webová stránka, která slouží k uzavření smlouvy

Smlouva : Kupní smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím webových stránek a elektronické pošty.

Trvanlivý nosič dat : jakékoli zařízení, které umožňuje spotřebiteli nebo podniku ukládat data určená jemu osobně způsobem, který je přístupný i v budoucnu a po dobu odpovídající účelu dat, a zobrazovat uložená data v nezměněné podobě.

Prostředky umožňující komunikaci mezi vzdálenými stranami : prostředek vhodný k učinění smluvního prohlášení v nepřítomnosti stran – za účelem uzavření smlouvy. Mezi takové prostředky patří zejména formulář s adresou nebo bez adresy, standardní dopis, reklama uveřejněná v tiskovém produktu s objednávkovým formulářem, katalog, telefon, fax a prostředek umožňující přístup k internetu.

Smlouva uzavřená na dálku : spotřebitelská smlouva uzavřená v rámci systému prodeje na dálku organizovaného za účelem poskytování zboží nebo služeb podle smlouvy, bez současné fyzické přítomnosti stran, přičemž za účelem uzavření smlouvy smluvní strany používají výhradně komunikační prostředek mezi osobami na dálku.

Podnikatel : osoba jednající v rámci svého povolání, samostatného zaměstnání nebo obchodní činnosti

Kupující/Vy : osoba uzavírající smlouvu učiněním nabídky koupě prostřednictvím webových stránek

Prodávající : Osoba uzavírající smlouvu podáním nabídky prostřednictvím webových stránek.

Záruka : V případě smluv uzavřených mezi spotřebitelem a podnikatelem (dále jen: spotřebitelská smlouva) v souladu s občanským zákoníkem,

  1. záruka za plnění smlouvy, kterou podnik dobrovolně poskytne k řádnému plnění smlouvy vedle nebo v případě neexistence své zákonné povinnosti, a
  2. povinná záruka na základě zákona

Kupní cena : protiplnění zaplacené za Zboží a poskytnutí digitálního obsahu.

Relevantní legislativa

Smlouva se řídí ustanoveními maďarského práva, a zejména se uplatňují následující zákony:

         Zákon CLV z roku 1997 o ochraně spotřebitele

         Zákon CVIII z roku 2001 o některých otázkách služeb elektronického obchodu a služeb souvisejících s informační společností

         Zákon V z roku 2013 o občanském zákoníku

         Vládní nařízení 151/2003 (IX.22.) o povinné záruce na zboží trvanlivé spotřeby

         Vyhláška ministra vnitra č. 10/2024 (VI.28.) o vymezení rozsahu trvanlivého spotřebního zboží, na které se vztahuje povinná záruka

         Vládní nařízení 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlech pro smlouvy mezi spotřebiteli a podniky

         Vyhláška Ministerstva národního hospodářství č. 19/2014 (IV.29.) o procesních pravidlech pro vyřizování reklamací a záručních reklamací týkajících se zboží prodaného na základě smlouvy mezi spotřebitelem a podnikatelem

         Zákon LXXVI z roku 1999 o autorském právu

         Zákon CXII z roku 2011 o právu na informační sebeurčení a svobodě informací

         NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2018/302 ze dne 28. února 2018 o boji proti neodůvodněnému zeměpisnému blokování a jiným formám diskriminace na základě státní příslušnosti, místa bydliště nebo místa usazení zákazníka na vnitřním trhu a o změně nařízení 2006/2004/ES a (EU) 2017/2394 a směrnice 2009/22/ES

         NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)

         Vládní nařízení 373/2021 (VI. 30.) o podrobných pravidlech pro smlouvy mezi spotřebiteli a podniky o prodeji zboží, poskytování digitálního obsahu a poskytování digitálních služeb

Rozsah působnosti VOP

Obsah smlouvy uzavřené mezi námi je určen těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“), a dále ustanoveními příslušných závazných právních předpisů. Tyto VOP tedy obsahují práva a povinnosti vás i nás, podmínky pro uzavření smlouvy, lhůty pro plnění, dodací a platební podmínky, pravidla odpovědnosti a podmínky pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy.

Technické informace nezbytné pro používání webových stránek, které nejsou obsaženy v těchto VOP, jsou poskytovány jinými informacemi dostupnými na webových stránkách.

Jazyk smlouvy, forma smlouvy

Jazykem smluv, na které se vztahují tyto VOP, je maďarština.

Smlouvy upravené těmito VOP se nepovažují za písemné smlouvy a Prodávající je neeviduje.

Elektronická faktura

Naše společnost používá elektronickou fakturaci v souladu s § 175 zákona CXXVII z roku 2007. Přijetím těchto VOP souhlasíte s používáním elektronické fakturace.

Ceny

Ceny jsou uvedeny v Kč a zahrnují 27% DPH. Nelze vyloučit možnost, že Prodávající z důvodů obchodní politiky upraví ceny. Úprava cen se nevztahuje na již uzavřené smlouvy. Pokud Prodávající uvedl cenu nesprávně a byla přijata objednávka Zboží, ale strany dosud neuzavřely smlouvu, postupuje Prodávající v souladu s ustanovením „Postup při nesprávné ceně“ VOP.

Postup v případě nesprávné ceny

Za zjevně nesprávně zobrazené ceny se považují:

         Cena 0 Kč,

         cena snížená o slevu, ale nesprávně uvedená ve vztahu ke správnému procentu slevy uvedenému vedle správné původní ceny (např.: v případě Produktu s cenou 1000 Kč je místo správné 20% slevy Produkt nesprávně nabízen za 500 Kč, což je sníženo podle nesprávného výpočtu, a nikoli podle procenta).

Kromě výše uvedeného je cena, která je zjevně nesprávná, cena, jejíž chybu mohl spotřebitel rozpoznat s pozorností a opatrností obecně očekávanou v dané situaci, s přihlédnutím k chování spotřebitelů stanovenému v § 4 (1) zákona XLVII z roku 2008 o zákazu nekalých obchodních praktik.

V případě uvedení takto nesprávné ceny nabízí Prodávající možnost zakoupení Zboží za skutečnou cenu, na základě které se Kupující může rozhodnout, zda Zboží za skutečnou cenu objedná, či zda této možnosti nevyužije, v takovém případě nedojde mezi Smluvními stranami k uzavření smlouvy.

Možnosti vyřizování stížností a právního vymáhání

Spotřebitel může uplatnit reklamaci ze záruky, záruky na výrobek nebo garance týkající se Zboží nebo námitku proti odstranění porušení individuálního práva nebo zájmu (stížnost spotřebitele dle zákona o ochraně spotřebitele) ohledně jednání, činnosti nebo opomenutí Prodávajícího nebo osoby jednající v zájmu nebo prospěch Prodávajícího přímo související s distribucí nebo prodejem zboží spotřebitelům, a to prostřednictvím následujících kontaktních údajů a způsobů:

         Písemně prostřednictvím následující webové stránky: http://temcodesignshop.hu

         Písemně na následující e-mailovou adresu: temcodesignshop@gmail.com

         Písemně poštou: 9022 Győr, Rákóczi Ferenc utca 47. 3/2.

Prodávající není povinen vyřizovat záruku spotřebitele, záruku na výrobek nebo reklamaci v rámci záruky podle pravidel zákona o stížnostech spotřebitelů, ale podle samostatných právních předpisů.

Spotřebitel může svou stížnost podle zákona o ochraně spotřebitele, která je námitkou proti odstranění porušení individuálního práva nebo zájmu týkající se jednání, činnosti nebo opomenutí podniku nebo osoby jednající v zájmu nebo prospěchu podniku přímo související s distribucí nebo prodejem zboží spotřebitelům, podat podniku ústně nebo písemně - s výjimkou reklamací ze záruky na zboží, záruky na výrobek nebo ručení.

Prodávající neprodleně prošetří ústní stížnost a v případě potřeby ji zjedná . Pokud spotřebitel s vyřízením stížnosti nesouhlasí nebo pokud není okamžité prošetření stížnosti možné, prodávající neprodleně zaznamená stížnost a své stanovisko k ní a v případě ústní stížnosti uplatněné osobně předá spotřebiteli její kopii na místě, nebo v případě ústní stížnosti uplatněné telefonicky nebo prostřednictvím jiných elektronických komunikačních služeb ji zašle spotřebiteli nejpozději do 30 dnů - v souladu s ustanoveními týkajícími se odpovědi na písemnou stížnost - současně s věcnou odpovědí. Záznam o stížnosti musí obsahovat následující:

  1. jméno, adresa nebo e-mailová adresa spotřebitele,
  2. místo, čas a způsob podání stížnosti,
  3. podrobný popis stížnosti spotřebitele, seznam dokumentů, záznamů a dalších důkazů předložených spotřebitelem,
  4. prohlášení podniku o jeho postoji k stížnosti spotřebitele, pokud je možné okamžité prošetření stížnosti,
  5. podpis osoby, která sepsala zápis, a – s výjimkou ústní stížnosti podané telefonicky nebo prostřednictvím jiných elektronických komunikačních služeb – podpis spotřebitele,
  6. místo a čas sepsání zápisu,
  7. v případě ústní stížnosti sdělené telefonicky nebo prostřednictvím jiných elektronických komunikačních služeb jedinečné identifikační číslo stížnosti a
  8. upozornění, že pokud spotřebitel při sepsání zápisu neposkytne údaje uvedené v bodech a. a c. nebo odmítne zápis podepsat, Prodávající při vyřizování ústní reklamace nebude respektovat požadavky na vyřizování písemných reklamací

Pokud spotřebitel při ústním podání stížnosti neposkytne údaje uvedené v bodech a) a c) výše nebo odmítne podepsat zápis, není obchodník při vyřizování ústní stížnosti povinen postupovat v souladu s požadavky na vyřízení písemné stížnosti.

Prodávající , pokud přímo použitelný právní akt Evropské unie nestanoví jinak, odpoví na písemnou stížnost písemně a učiní opatření k jejímu odůvodněnému sdělení do třiceti dnů od jejího doručení . Prodávající své zamítnutí stížnosti odůvodní. V případě zamítnutí stížnosti Prodávající písemně informuje spotřebitele o tom, který orgán nebo smírčí orgán může v závislosti na povaze stížnosti zahájit řízení o jeho stížnosti. Informace musí dále obsahovat sídlo, telefonní a internetové kontaktní údaje a poštovní adresu příslušného orgánu nebo smírčího orgánu v místě bydliště, pobytu nebo sídla spotřebitele a zda Prodávající učinil obecné prohlášení o podrobení se stížnosti.

Pokud Prodávající poskytuje elektronické rozhraní nebo formulář pro nahlášení písemné reklamace, je povinen neprodleně potvrdit přijetí písemné reklamace na adresu elektronické pošty uvedenou spotřebitelem.

Prodávající je povinen uchovávat zápis o ústní nebo písemné stížnosti, jakož i kopii věcné odpovědi na stížnost, po dobu tří let a na vyžádání je předložit dozorovému orgánu.

Pokud se případný spotřebitelský spor mezi prodávajícím a spotřebitelem nevyřeší během jednání, má spotřebitel k dispozici následující právní prostředky:

Postup ochrany spotřebitele

Stížnosti lze podat u orgánů ochrany spotřebitele. Pokud spotřebitel zjistí porušení svých spotřebitelských práv, má právo podat stížnost u orgánu ochrany spotřebitele příslušného v místě jeho bydliště. Po posouzení stížnosti orgán rozhodne o průběhu řízení o ochraně spotřebitele. Úkoly orgánu ochrany spotřebitele v prvním stupni vykonávají úřady hlavního a krajského úřadu příslušné v místě bydliště spotřebitele, jejich kontaktní údaje naleznete zde:

Úřad metropolitní vlády Budapešti, oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 1117 Budapešť, ulice Prielle Kornélia 4/b.

E-mail: beyazzatovedelem@bfkh.gov.hu

Telefonní číslo: (1) 450-2598

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly

Jurisdikce: Metropolitní oblast Budapešti

Úřad vlády okresu Pest, oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 1072 Budapešť, Nagy Diófa u.10-12.

E-mail: fogyved@pest.gov.hu

Telefonní číslo: 06 1 459 4843

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly

Jurisdikce: Pešťská župa

 

 

Úřad vlády kraje Bács-Kiskun Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.

Poštovní adresa: 6001 Kecskemét, P.O. Krabice 189.

E-mail: bezyaztavedelem@bacs.gov.hu

Telefonní číslo: 06 76 795 710

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdikce: Bács-Kiskun County

Úřad vlády okresu Baranya, oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

Poštovní adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.

E-mail: beyazzatovedelem@baranya.gov.hu

Telefonní číslo: 06 72 795 398

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdikce: Župa Baranya

 

 

Úřad vlády Békéšského kraje Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.

Poštovní adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.

E-mail: fogyved@bekes.gov.hu

Telefonní číslo: +36 66 546 150

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdikce: Békéšská župa

Úřad vlády župy Borsod-Abaúj-Zemplén Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: 3527 Miskolc, József Attila u 20.

E-mail: bezyaztavedelem@borsod.gov.hu

Telefonní číslo: 06 46 795 779

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi

Jurisdikce: Borsod-Abaúj-Zemplén County

 

 

Úřad vlády župy Csongrád-Csanád Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: 6722 Szeged, Rákócziho náměstí 1.

Poštovní adresa: 6722 Szeged, Rákócziho náměstí 1.

E-mail: bezyaztavedelem@csongrad.gov.hu

Telefonní číslo: 06 62 680 532

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Působnost: župa Csongrád-Csanád

Úřad vlády kraje Fejér, oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 8000 Székesfehérvár, ulice Honvéd 8.

E-mail: fogyved@fejer.gov.hu

Telefonní číslo: +36 22 501 751

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdikce: Žup Fejér

 

 

Úřad vlády župy Győr-Moson-Sopron Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: Győr 9022, ulice Türr István. 7.

E-mail: bezyaztavedelem@gyor.gov.hu

Telefonní číslo: +36 96 795 950

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdikce: Győr-Moson-Sopron County

Úřad vlády župy Hajdú-Bihar, oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 4025 Debrecen, ulice Széchenyi 46.

Poštovní adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi Street 46.

E-mail: beyazzatovedelem@hajdu.gov.hu

Telefonní číslo: 06 52 533 924

Fax: 06 52 504 105

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdikce: Hajdú-Biharská župa

 

 

Úřad vlády kraje Heves, Oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.

Poštovní adresa: 3301 Eger, P.O. Box 216.

E-mail: fogyved@heves.gov.hu

Telefonní číslo: 06 (36) 515-469

Fax: 06 (36) 516-040

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdikce: Heves County

Úřad vlády župy Jász-Nagykun-Szolnok Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.

E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu

Telefonní číslo: 56/795-165

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi

Jurisdikce: župa Jász-Nagykun-Szolnok

 

 

Úřad vlády okresu Komárom-Esztergom Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: 2800 Tatabánya, ulice Bárdos László 2.

E-mail: bezyaztavedelem.meff@komarom.gov.hu

Telefonní číslo: (34) 309-303

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Jurisdikce: Komárom-Esztergom County

Úřad vlády župy Nógrád, Oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 3100 Salgótarján, ulice Karancs 54.

E-mail: fogyved@nograd.gov.hu

Telefonní číslo: 06 32 511 116

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdikce: Župa Nógrád

 

 

Úřad vlády kraje Somogy, Oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 7400 Kaposvár, ulice Vásártéri 2.

E-mail: bezyaztavedelem@somogy.gov.hu

Telefonní číslo: 06 82 510 868

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdikce: Župa Somogy

Úřad vlády župy Szabolcs-Szatmár-Bereg Odbor ochrany spotřebitele

Adresa: 4400 Nyíregyháza, Hatzelovo náměstí 10.

Poštovní adresa: 4401 Nyíregyháza, P.O. Pole 77.

E-mail: bezyaztavedelem@szabolcs.gov.hu

Telefonní číslo: 06 42 500 694

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es

Jurisdikce: Szabolcs-Szatmár-Bereg County

 

 

Úřad vlády okresu Tolna, Oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 7100 Szekszárd, náměstí Kiskorzó 3.

E-mail: beyazzatovedelem@tolna.gov.hu

Telefonní číslo: (74) 795-385

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdikce: okres Tolna

Úřad vlády župy Vas, oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.

Poštovní adresa: 9702 Szombathely, P.O. Box 24.

E-mail: bezyaztavedelem@vas.gov.hu

Telefonní číslo: +36/70-705-1435

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es

Jurisdikce: Župa Vas

 

 

Úřad vlády župy Veszprém, Oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 8200 Veszprém, ulice Kistó 1.

Poštovní adresa: 8200 Veszprém, Kistó Street 1.

E-mail: beyazzatovedelem@veszprem.gov.hu

Telefonní číslo: +36 88 550 510

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdikce: Veszprémská župa

Úřad vlády župy Zala, Oddělení ochrany spotřebitele

Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

Poštovní adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

E-mail: bezyaztavedelem.zala@zala.gov.hu

Telefonní číslo: +36 92 510 530

Webové stránky: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi

Jurisdikce: Župa Zala

Soudní řízení

Zákazník je oprávněn uplatnit svůj nárok vyplývající ze spotřebitelského sporu u soudu v občanskoprávním řízení v souladu s ustanoveními zákona V z roku 2013 o občanském zákoníku a zákona CXXX z roku 2016 o občanském soudním řádu.

Postup smírčí komise

Pokud je vaše spotřebitelská stížnost zamítnuta, máte právo obrátit se na smírčí komisi příslušnou podle vašeho bydliště, místa pobytu nebo sídla, nebo podle místa, které jste uvedli ve své žádosti. Podmínkou pro zahájení řízení před smírčí komisí je, aby se spotřebitel pokusil spor vyřešit přímo s dotčenou společností.

Smírčí orgán – pokud spotřebitel nepožádá o osobní slyšení – provede slyšení online, bez osobní přítomnosti, prostřednictvím elektronického zařízení, které současně zajišťuje přenos zvuku a obrazu (dále jen: online slyšení).

Společnost je povinna spolupracovat v rámci řízení smírčího orgánu, v jehož rámci jsme povinni zaslat smírčímu orgánu naši odpověď ve lhůtě, když nás k tomu smírčí orgán vyzve. S výjimkou použití nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů online a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES je společnost povinna zajistit účast osoby oprávněné k uzavření dohody o smíru na jednání. Zmocněný zástupce společnosti k uzavření dohody o smíru se musí online jednání zúčastnit online. Pokud spotřebitel požádá o osobní jednání, musí se zmocněný zástupce společnosti k uzavření dohody o smíru zúčastnit jednání alespoň online.

Prodávající neučinil obecné prohlášení o podrobení se smírčímu orgánu.

Více informací o smírčích komisích je k dispozici zde: https://www.bekeltetes.hu

 

Kontaktní údaje příslušných územně příslušných smírčích orgánů:

Budapešťská smírčí komise

Sídlo: Budapešť

Oblast jurisdikce: Budapešť

Kontakt:

Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99. 1. patro. 111.

Poštovní adresa: 1253 Budapešť, P.O. Box 10.

Telefonní číslo: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Webové stránky: bekeltet.bkik.hu

Smírčí rada okresu Baranya

Sídlo: Pécs

Oblast jurisdikce: Baranya County, Somogy County, Tolna County

Kontakt:

Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonní číslo: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Webové stránky: baranyabekeltetes.hu

 

 

Smírčí rada župy Borsod-Abaúj-Zemplén

Sídlo: Miškolc

Oblast jurisdikce: Borsod-Abaúj-Zemplén County, Heves County, Nógrád County

Kontakt:

Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonní číslo: 06-46-501-091

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Webové stránky: bekeltetes.borsodmegye.hu

Smírčí rada župy Csongrád-Csanád

Sídlo: Segedín

Oblast jurisdikce: Békéšská župa, Bács-Kiskunská župa, Csongrád-Csanádská župa

Kontakt:

Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonní číslo: 06-62/549-392

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

Webové stránky: bekeltetes-csongrad.hu

 

 

Smírčí rada župy Fejér

Ředitelství: Székesfehérvár

Oblast jurisdikce: Fejér County, Komárom-Esztergom County, Veszprém County

Kontakt:

Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6.

Telefonní číslo: 06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Webové stránky: www.bekeltetesfejer.hu

Smírčí rada župy Győr-Moson-Sopron

Sídlo: Győr

Oblast jurisdikce: Győr-Moson-Sopron County, Vas County, Zala County

Kontakt:

Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonní číslo: 06-96-520-217

E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Webové stránky: bekeltetesgyőr.hu

 

 

Smírčí rada župy Hajdú-Bihar

Sídlo: Debrecín

Oblast jurisdikce: župa Jász-Nagykun-Szolnok, župa Hajdú-Bihar, župa Szabolcs-Szatmár-Bereg

Kontakt:

Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonní číslo: 06-52-500-710, +36 52 500 745

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

Webové stránky: hbmbekeltetes.hu

Smírčí komise okresu Pest

Sídlo: Budapešť

Oblast působnosti: Pešťská župa

Kontakt:

Adresa: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2.

Telefonní číslo: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Webové stránky: panaszrendezes.hu

Postup smírčí komise pro osoby, které nejsou považovány za spotřebitele

Podle zákona o ochraně spotřebitele je spotřebitelem občanská organizace, náboženská právnická osoba, bytové družstvo, bytové družstvo jednající za účelem mimo rámec svého samostatného povolání a hospodářské činnosti, které nakupuje, objednává, přijímá, používá, užívá zboží nebo je příjemcem obchodních sdělení či nabídek týkajících se zboží a je považováno za spotřebitele v rámci řízení smírčí komise.

Rozhodčí komise je oprávněna ověřovat a zkoumat existenci spotřebitelské kvality. Jednací řád se řídí pravidly vydanými Rozhodčí komisí.

Copyright

Podle § 1 (1) zákona LXXVI z roku 1999 o autorském právu (dále jen: zákon) jsou webové stránky považovány za autorské dílo, takže všechny jejich části jsou chráněny autorským právem. Podle § 16 (1) zákona je zakázáno neoprávněné používání grafických a softwarových řešení, počítačových programů na webových stránkách nebo používání jakékoli aplikace, pomocí které lze webové stránky nebo jejich část upravovat. Veškerý materiál z webových stránek a jejich databáze lze převzít pouze s písemným souhlasem vlastníka autorských práv, s odkazem na webové stránky a uvedením zdroje. Vlastník autorských práv: Temco Solution Kft

Další recenze

Částečná neplatnost, kodex chování

Pokud je kterékoli ustanovení VOP právně neúplné nebo neplatné, zůstávají zbývající ustanovení smlouvy v platnosti a místo neplatné nebo nesprávné části se použijí ustanovení příslušných právních předpisů.

Prodávající nemá kodex chování podle zákona o zákazu nekalých obchodních praktik vůči spotřebitelům.

Informace o základních vlastnostech Zboží

Informace o základních vlastnostech Zboží dostupného ke koupi na webových stránkách uvádíme v popisu každého Zboží.

Oprava chyb při zadávání dat - Odpovědnost za přesnost poskytnutých údajů

Během procesu objednávání máte možnost před dokončením objednávky upravit zadané údaje (kliknutím na tlačítko zpět v prohlížeči se otevře předchozí stránka, takže zadané údaje lze opravit, i když jste již přešli na další stránku). Upozorňujeme, že je vaší odpovědností zadat zadané údaje správně, protože Zboží bude fakturováno a doručeno na základě vámi poskytnutých údajů. Upozorňujeme, že nesprávně zadaná e-mailová adresa nebo nedostatečný úložný prostor v poštovní schránce může vést k nedoručení potvrzení a může zabránit uzavření smlouvy. Pokud Kupující dokončil svou objednávku a zjistí chybu v poskytnutých údajích, musí co nejdříve zahájit úpravu své objednávky. Kupující může o úpravě nesprávné objednávky informovat Prodávajícího zasláním dopisu z e-mailové adresy uvedené při objednávce nebo telefonicky Prodávajícímu.

Používání webových stránek

Nákup nevyžaduje registraci.

Výběr produktu

Kliknutím na kategorie produktů na webových stránkách si můžete vybrat požadovanou produktovou řadu a v rámci ní jednotlivé zboží. Kliknutím na jednotlivé zboží naleznete fotografii, číslo položky, popis a cenu zboží. V případě nákupu musíte uhradit cenu uvedenou na webových stránkách.

Přidat do košíku

Po výběru Produktu můžete kliknout na tlačítko „Přidat do košíku“ a vložit do košíku libovolný počet Produktů, aniž byste tím vznikli jakoukoli povinnost k nákupu nebo platbě, protože vložení Produktu do košíku nepředstavuje nabídku.

Doporučujeme přidat Zboží do košíku, i když si nejste jisti, zda chcete dané Zboží zakoupit, protože vám to umožní jedním kliknutím vidět, jaké Zboží jste si v daném okamžiku vybrali, a můžete si ho prohlédnout a porovnat na jedné obrazovce. Obsah Košíku lze libovolně upravovat až do dokončení objednávky - dokud nestisknete tlačítko „Dokončit objednávku“ - a libovolné Zboží z košíku lze odebrat, do košíku přidat nové Zboží nebo změnit požadované množství.

Pokud přidáte vybraný produkt do košíku, zobrazí se samostatné okno s textem „Produkt přidán do košíku“. Pokud si nepřejete vybrat další produkty, klikněte na tlačítko „Pokračovat do košíku“! Pokud si chcete vybraný produkt znovu prohlédnout nebo do košíku přidat další produkt, klikněte na tlačítko „Zpět k produktu“!

Zobrazit košík

Během používání webových stránek si můžete kdykoli zkontrolovat obsah košíku kliknutím na ikonu „Zobrazit košík“ v horní části webových stránek. Zde můžete vybrané zboží z košíku odebrat nebo změnit množství zboží. Po kliknutí na tlačítko „Aktualizovat košík“ systém zobrazí informace odpovídající vámi změněným údajům, včetně ceny zboží přidaného do košíku.
Pokud si nepřejete vybírat další zboží a přidávat ho do košíku, můžete v nákupu pokračovat kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“.

Zadejte údaje o zákazníkovi

Po stisknutí tlačítka „Objednat“ se zobrazí obsah košíku a celková kupní cena, kterou máte zaplatit za nákup vámi vybraného zboží. V poli „Doručovací služba“ musíte označit, zda si přejete objednané zboží vyzvednout osobně (osobní odběr) nebo požádat o doručení. V případě doručení systém zobrazí poplatek za doručení, který jste povinni uhradit při objednávce.

Do textového pole „Uživatelské údaje“ můžete zadat svou e-mailovou adresu a do textového pole „Fakturační údaje“ své celé jméno, adresu a telefonní číslo. V textovém poli „Dodací údaje“ systém automaticky ukládá údaje zadané v části „Fakturační údaje“. Pokud požadujete doručení na jinou adresu, zrušte zaškrtnutí. Do textového pole „Poznámka“ můžete zadat jakékoli další požadované informace.

Přehled objednávky

Po vyplnění výše uvedených textových polí můžete pokračovat v procesu objednávání kliknutím na tlačítko „Pokračovat k dalšímu kroku“, nebo můžete dosud zadané údaje smazat/opravit a vrátit se k obsahu košíku kliknutím na tlačítko „Storno“. Po kliknutí na tlačítko „Pokračovat k dalšímu kroku“ budete přesměrováni na stránku „Přehled objednávky“. Zde uvidíte souhrn dříve zadaných údajů, včetně obsahu košíku, uživatele, fakturačních a dodacích údajů a částky, kterou máte zaplatit (tyto údaje zde nelze změnit, pouze kliknutím na tlačítko „Zpět“).

Dokončení objednávky (vytvoření cenové nabídky)

Pokud jste spokojeni s tím, že obsah nákupního košíku odpovídá vámi požadovanému zboží a že vaše údaje jsou správné, můžete objednávku dokončit kliknutím na tlačítko „Platba“. Informace uvedené na webových stránkách nepředstavují nabídku k uzavření smlouvy ze strany prodávajícího. V případě objednávek, na které se vztahují tyto VOP, jste považováni za uchazeče.

Stisknutím tlačítka „Platba“ výslovně berete na vědomí, že Vaše nabídka se považuje za učiněnou a že Vaše prohlášení – pokud bude Prodávajícím potvrzeno v souladu s těmito VOP – zakládá platební povinnost. Prodávající je povinen neprodleně elektronicky potvrdit Kupujícímu přijetí objednávky. Pokud toto potvrzení Kupujícímu nedorazí v předpokládané lhůtě, v závislosti na povaze služby, počítané od odeslání objednávky Kupujícího, nejpozději však do 48 hodin, je Kupující od nabídky nebo smluvní povinnosti zproštěn.

Zpracování objednávek, uzavření smluv

Objednávku můžete zadat kdykoli. Prodávající vám potvrdí nabídku e-mailem nejpozději do 48 hodin od odeslání nabídky. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy vám bude ve vašem e-mailovém systému k dispozici potvrzovací e-mail zaslaný prodávajícím.

Postup pro nevyzvednuté balíky

Pokud Kupující nepřevezme objednané a dodané Zboží a neoznámí Prodávajícímu svůj záměr odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu stanoveného zákonem, poruší tím svou smlouvu s Prodávajícím, dle níž je povinen Zboží převzít a tím přijmout plnění Prodávajícího. V takovém případě se Prodávající pokusí o opětovné dodání Zboží, pokud se na tom s Kupujícím dohodne, ale může opětovné dodání podmínit zaplacením poplatku za doručení. Pokud je opětovné doručení neúspěšné nebo se na něm s Kupujícím nelze dohodnout z důvodu odmítnutí spolupráce Kupujícího, je Prodávající oprávněn s Kupujícím s okamžitou platností vypovědět smlouvu z důvodu porušení smlouvy a po Kupujícím požadovat jako smluvní pokutu náklady na neúspěšné dodání a vrácení zboží. Smluvní strany se dohodly, že jako formu komunikace pro ukončení smlouvy budou používat e-mailovou adresu použitou Zákazníkem při objednávce a za den oznámení o ukončení smlouvy se považuje den, kdy bude dopis s oznámením o ukončení k dispozici v e-mailovém účtu Zákazníka.

Platební metody

Vyzvednutí

Pokud chcete objednávku zaplatit při převzetí balíku, zvolte prosím způsob platby „Platba při doručení“.

Platby na Shopify

Internetový obchod nabízí možnost platby prostřednictvím Shopify Payments.

Více informací o platbách na Shopify je k dispozici v angličtině zde .

Způsoby výběru, poplatky za výběr

Kurýrní služba GLS

Zboží bude doručeno kurýrní službou GLS.

 

Více informací naleznete zde: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

Hrubý poplatek za tento způsob doručení je 97,9 Kč.

Platba při doručení: +26,9 Kč

Termín dokončení

V případě Kupujícího, který je spotřebitelem, je Prodávající povinen, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak, poskytnout Kupujícímu Zboží bez odkladu, nejpozději však do třiceti dnů od uzavření smlouvy.

Na základě výše uvedeného je obecná dodací lhůta objednávky maximálně 30 dnů od data potvrzení objednávky. Prodávající poskytne informace o případných dodacích lhůtách, které se od této mohou lišit (ale ne delších než 30 dnů) pro každý způsob doručení.

V případě prodlení Prodávajícího je Kupující oprávněn podniknout vůči Prodávajícímu kroky v souladu se zákonem V z roku 2013, občanským zákoníkem.

Výhrada práv, vlastnická doložka

Pokud jste si dříve objednali Zboží a neobdrželi jste ho při dodání (s výjimkou případu, kdy jste uplatnili právo na odstoupení od smlouvy), nebo bylo Zboží vráceno Prodávajícímu s vyznačením nevyzvednutí, Prodávající podmiňuje splnění objednávky zálohou kupní ceny a nákladů na dodání. Prodávající

může dodání Zboží pozdržet, dokud nebude přesvědčen, že platba ceny Zboží byla úspěšně provedena prostřednictvím elektronického platebního řešení (včetně případu, kdy v případě Zboží placeného bankovním převodem Kupující převede kupní cenu v měně svého členského státu a Prodávající neobdrží plnou částku kupní ceny a poplatku za dodání z důvodu směny, bankovních provizí a nákladů). Pokud cena Zboží nebyla uhrazena v plné výši, může Prodávající vyzvat Kupujícího k doplacení kupní ceny.

Prodej do zahraničí – zákaz geoblokování

Prodávající při používání Webových stránek nerozlišuje mezi zákazníky na území Maďarska a zákazníky mimo území Evropské unie, tj. neomezuje přístup zákazníků na Webové stránky na základě jejich státního občanství, místa bydliště nebo místa usazení. Není-li v těchto VOP stanoveno jinak, zajišťuje Prodávající dodání/převzetí objednaného Zboží na území Maďarska.

Jazykem komunikace a nákupu je primárně maďarština; prodávající není povinen komunikovat s kupujícím v jazyce členského státu kupujícího.

Prodávající není povinen dodržovat žádné mimosmluvní požadavky, jako je označování nebo specifické požadavky pro dané odvětví, stanovené ve vnitrostátním právu členského státu kupujícího ve vztahu k příslušnému Zboží, ani o těchto požadavcích informovat kupujícího.

Není-li uvedeno jinak, Prodávající uplatňuje maďarskou DPH na veškeré Zboží.

Za účelem dodání Zboží nabízí Prodávající také možnosti doručení dostupné maďarským zákazníkům zákazníkům z jiných zemí.

Pokud si kupující může dle VOP vyžádat dodání Zboží na území Maďarska nebo na území jiného členského státu Evropské unie, může si o to kupující mimo Maďarsko vyžádat i kterýmkoli ze způsobů dodání uvedených ve VOP.

Pokud si kupující může dle VOP zvolit osobní vyzvednutí Zboží od Prodávajícího, mohou tuto možnost využít i kupující mimo Maďarsko.

V opačném případě může kupující požádat o zaslání Zboží do zahraničí na jeho vlastní náklady. Maďarští kupující toto právo nemají.

Prodávající objednávku vyřídí po zaplacení poštovného. Pokud Kupující nezaplatí Prodávajícímu poštovné nebo si nezajistí dopravu sám do předem dohodnutého data, Prodávající od smlouvy odstoupí a vrátí Kupujícímu předplacenou kupní cenu.

 

Informace pro spotřebitele

Informace o právu spotřebitele-kupujícího na odstoupení od smlouvy

Dle § 8:1 odst. 1 bodu 3 občanského zákoníku se za spotřebitele považuje pouze fyzická osoba jednající mimo rámec svého povolání, samostatného zaměstnání nebo podnikatelské činnosti, právnické osoby tedy nemohou uplatnit právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu!

Dle § 20 vládního nařízení 45/2014 (II. 26.) má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Spotřebitel může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy

a) V případě smlouvy o prodeji zboží

aa) Zboží,

ab) v případě prodeje několika kusů Zboží, pokud je jednotlivé Zboží dodáváno v různých časech, naposledy doručené Zboží,

ac) v případě zboží sestávajícího z několika položek nebo kusů, poslední dodaná položka nebo kus,

ad) pokud má být zboží dodáváno pravidelně v rámci stanovené lhůty, první služba,

Spotřebitel nebo třetí strana jiná než dopravce určený spotřebitelem může toto právo uplatnit do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží .

Ustanovení tohoto článku se nedotýkají práva spotřebitele uplatnit právo na odstoupení od smlouvy uvedené v tomto článku v době mezi dnem uzavření smlouvy a dnem převzetí Zboží.

Pokud spotřebitel učinil nabídku k uzavření smlouvy, má právo nabídku před uzavřením smlouvy odvolat, čímž zaniká závaznost nabídky k uzavření smlouvy.

Pokud Prodávající neinformoval spotřebitele o lhůtě a dalších podmínkách pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy (zejména o podmínkách uvedených v § 22 nařízení vlády) a o vzoru prohlášení v příloze č. 2, prodlužuje se výše uvedená lhůta pro odstoupení od smlouvy o 12 měsíců. Pokud Prodávající poskytl spotřebiteli informace o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy do 12 měsíců od uplynutí lhůty pro odstoupení od smlouvy, uplyne lhůta pro odstoupení nebo ukončení smlouvy 14. dnem od poskytnutí těchto informací.

Vládní nařízení č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlech smluv mezi spotřebiteli a podniky naleznete zde .

Prohlášení o odstoupení od smlouvy, uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy nebo ukončení smlouvy

Spotřebitel může uplatnit své právo stanovené v § 20 vládního nařízení 45/2014 (II. 26.) prostřednictvím jasného prohlášení v tomto smyslu nebo použitím vzorového prohlášení, který si lze stáhnout z webových stránek.

Platnost prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy

Právo na odstoupení od smlouvy se považuje za uplatněné ve lhůtě, pokud spotřebitel odešle své prohlášení ve stanovené lhůtě.

V případě písemného odstoupení nebo výpovědi stačí odeslat prohlášení o odstoupení nebo výpovědi ve stanovené lhůtě.

Spotřebitel nese důkazní břemeno, že uplatnil své právo na odstoupení od smlouvy v souladu s tímto ustanovením.

Prodávající je povinen potvrdit prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy na elektronickém nosiči dat při jeho doručení.

Povinnosti prodávajícího v případě odstoupení spotřebitele

Povinnost prodávajícího vrátit peníze

Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy v souladu s § 22 vládního nařízení 45/2014 (II. 26.), vrátí prodávající spotřebiteli celou částku zaplacenou jako protiplnění, včetně nákladů vynaložených v souvislosti s plněním, včetně poplatku za doručení, nejpozději do čtrnácti dnů ode dne, kdy se spotřebitel o odstoupení od smlouvy dozvěděl. Upozorňujeme, že toto ustanovení se nevztahuje na dodatečné náklady vzniklé v důsledku volby jiného způsobu dopravy než nejlevnějšího standardního způsobu dopravy.

Způsob plnění povinnosti prodávajícího vrátit peníze

V případě odstoupení od smlouvy nebo ukončení smlouvy v souladu s § 22 vládního nařízení 45/2014 (II. 26.) vrátí prodávající spotřebiteli dlužnou částku stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při platbě. S výslovným souhlasem spotřebitele může prodávající pro vrácení peněz použít jiný způsob platby, ale spotřebiteli v důsledku toho nebudou účtovány žádné další poplatky. Prodávající nenese odpovědnost za jakékoli zpoždění způsobené nesprávným a/nebo nepřesným číslem bankovního účtu nebo poštovní adresou poskytnutou spotřebitelem.

Dodatečné náklady

Pokud si spotřebitel výslovně zvolí jiný způsob dopravy než nejlevnější standardní způsob dopravy, není prodávající povinen uhradit vzniklé dodatečné náklady. V takovém případě jsme povinni uhradit náklady do výše uvedených všeobecných sazeb za dopravu.

Zadržovací právo

Prodávající může zadržet částku splatnou Spotřebiteli, dokud Spotřebitel nevrátí Zboží nebo neprokáže nade vší pochybnost, že bylo vráceno; podle toho, co nastane dříve. Nepřijímáme zásilky zaslané na dobírku ani kurýrem.

V případě odstoupení od smlouvy nebo ukončení povinností spotřebitele

Vrácení zboží

Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy v souladu s § 22 vládního nařízení 45/2014 (II. 26.), je povinen Zboží neprodleně, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit, nebo jej předat Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím k převzetí Zboží. Vrácení se považuje za uskutečněné ve lhůtě, pokud spotřebitel Zboží odešle před uplynutím lhůty.

Úhrada přímých nákladů spojených s vrácením Zboží

Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení Zboží. Zboží musí být vráceno na adresu Prodávajícího. Pokud Prodávající prodává Zboží také v provozovně a spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy osobně v provozovně, je oprávněn Zboží vrátit provozovně současně. Pokud spotřebitel ukončí smlouvu o poskytování služeb uzavřenou mimo provozovnu nebo mezi vzdálenými stranami po zahájení plnění, je povinen zaplatit provozovně poplatek úměrný službám poskytnutým do dne oznámení ukončení smlouvy provozovně. Částka, kterou má spotřebitel uhradit v poměrné výši, se určí na základě celkové výše protiplnění sjednané ve smlouvě plus daň. Pokud spotřebitel prokáže, že celková takto stanovená částka je nepřiměřená, vypočítá se poměrná částka na základě tržní hodnoty služeb poskytnutých do dne ukončení smlouvy. Upozorňujeme, že Zboží vrácené na dobírku ani poštou nemůžeme přijmout.

Odpovědnost spotřebitele za amortizaci

Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží způsobené jeho používáním přesahujícím rámec nezbytný k určení povahy, vlastností a funkčnosti zboží.

Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit v následujících případech:

Prodávající Vás výslovně upozorňuje na skutečnost, že právo na odstoupení od smlouvy nemůžete uplatnit v případech uvedených v § 29 odst. 1 vládního nařízení č. 45/2014 (II.26.):

  1. po úplném splnění služby, pokud však smlouva zakládá pro spotřebitele platební povinnost, lze tuto výjimku uplatnit pouze tehdy, pokud plnění začalo s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a s jeho potvrzením, že ztratí právo na odstoupení od smlouvy, jakmile podnik smlouvu plně splní;
  2. v souvislosti s Produktem nebo službou, jejichž cenu nebo poplatek nemůže ovlivnit podnik na finančním trhu a podléhá možným výkyvům během lhůty stanovené pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy;
  3. v případě nepřefabrikovaného Zboží, které bylo vyrobeno podle pokynů spotřebitele nebo na jeho výslovnou žádost, nebo v případě Zboží, které bylo jasně vyrobeno na míru spotřebiteli;
  4. s ohledem na zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo má krátkou trvanlivost;
  5. v případě Zboží v uzavřeném obalu, které nelze po otevření po dodání vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů (Rádi bychom upozornili, že u Zboží v uzavřeném obalu, které nelze po otevření po dodání vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, bude mít použití nezbytné k prokázání povahy, vlastností a funkčnosti Zboží za následek ztrátu práva na odstoupení od smlouvy.);
  6. pokud jde o Zboží, které je svou povahou po dodání neoddělitelně smíseno s jiným Zbožím;
  7. u alkoholického nápoje, jehož skutečná hodnota závisí na výkyvech trhu způsobem, který nemůže být závazkem ovlivněn, a jehož cena byla dohodnuta stranami při uzavření kupní smlouvy, ale smlouva je splněna až po třicátém dni od uzavření;
  8. v případě obchodní smlouvy, kdy podnik navštíví spotřebitele na jeho výslovnou žádost za účelem provedení naléhavých oprav nebo údržby;
  9. v případě prodeje a koupě zapečetěných zvukových nebo obrazových nahrávek a kopií počítačového softwaru, pokud spotřebitel po dodání otevřel obal;
  10. pokud jde o noviny, časopisy a periodika, s výjimkou smluv o předplatném;
  11. v případě smluv uzavřených ve veřejné dražbě;
  12. v případě smlouvy o poskytování ubytování, s výjimkou ubytovacích služeb, dopravy, pronájmu automobilů, stravovacích služeb nebo služeb souvisejících s volnočasovými aktivitami, pokud byla ve smlouvě sjednána lhůta nebo časový limit;
  13. v případě digitálního obsahu poskytovaného na nehmotném nosiči, pokud Prodávající zahájil plnění s výslovným předchozím souhlasem spotřebitele a spotřebitel současně prohlásil, že uznává, že po zahájení plnění ztratí právo na odstoupení od smlouvy, a obchodník zaslal spotřebiteli potvrzení.

Informace o zárukách na výrobky, garancích a zárukách týkajících se záruky shody zboží se smlouvou ve vztahu ke spotřebitelským smlouvám

Tato část informací pro spotřebitele byla vypracována na základě zmocnění podle § 11 (5) vládního nařízení 45/2014 (II.26.) a s ohledem na přílohu 3 vládního nařízení 45/2014 (II.26.).

Informace pro spotřebitele se vztahují výhradně na kupující, kteří jsou považováni za spotřebitele; pravidla platná pro kupující, kteří nejsou považováni za spotřebitele, jsou uvedena v samostatné kapitole.

Požadavky na plnění v souladu se smlouvou v případě spotřebitelské smlouvy

Požadavky na soulad se smlouvou obecně u zboží prodávaného na základě spotřebitelské smlouvy

Zboží a plnění musí v době plnění splňovat požadavky stanovené ve vládním nařízení 373/2021 (VI.30.).

Aby bylo plnění považováno za splněné v souladu se smlouvou, musí být zboží, které je předmětem smlouvy

         musí odpovídat popisu, množství, kvalitě, typu a funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a dalším vlastnostem uvedeným ve smlouvě

         musí být vhodné pro jakýkoli účel uvedený spotřebitelem, na který spotřebitel upozornil prodávajícího nejpozději při uzavření smlouvy a který prodávající přijal

         musí mít veškeré příslušenství, uživatelské příručky – včetně pokynů k uvedení do provozu, pokynů k instalaci a zákaznické podpory – specifikované ve smlouvě a

         musí poskytovat aktualizace uvedené ve smlouvě.

Aby bylo plnění považováno za v souladu se smlouvou - dále - zboží, které je předmětem smlouvy

         musí být vhodné pro účely stanovené zákonem, technickou normou nebo, pokud technická norma neexistuje, platným kodexem chování pro stejný druh zboží

         musí mít množství, kvalitu, výkon a další vlastnosti, které může Spotřebitel rozumně očekávat – zejména pokud jde o funkčnost, kompatibilitu, dostupnost, kontinuitu a bezpečnost – které jsou obvyklé pro Zboží stejného druhu, s přihlédnutím k jakémukoli veřejnému prohlášení Prodávajícího, jeho zástupce nebo jiné osoby zapojené do dodavatelského řetězce ohledně specifických vlastností Zboží, zejména v reklamě nebo na etiketě

         musí mít příslušenství a návod, které může spotřebitel rozumně očekávat – včetně obalu a návodu k instalaci – a

         musí odpovídat vlastnostem a popisu Zboží, které společnost předložila jako vzorek, model nebo které bylo zpřístupněno jako zkušební verze před uzavřením smlouvy.

Zboží nemusí splňovat výše uvedené veřejné prohlášení, pokud Prodávající prokáže, že

         Neznal veřejné prohlášení a ani ho vědět nemusel.

         veřejné prohlášení bylo v době uzavření smlouvy řádně opraveno, nebo

         veřejné prohlášení nemohlo ovlivnit rozhodnutí oprávněné osoby uzavřít smlouvu.

Zvláštní požadavky na shodu plnění v případě zboží obsahujícího digitální prvky

V případě zboží obsahujícího digitální prvky musí prodávající zajistit, aby byl spotřebitel informován o aktualizacích digitálního obsahu zboží nebo digitální služby s ním související, včetně bezpečnostních aktualizací, které jsou nezbytné pro zachování souladu zboží se smlouvou, a aby je dostával.

Prodávající je povinen zpřístupnit aktualizaci, pokud kupní smlouva

         stanoví jednorázové dodání digitálního obsahu nebo digitální služby, pak jej může spotřebitel rozumně očekávat s přihlédnutím k druhu a účelu zboží a digitálních prvků, individuálním okolnostem a povaze smlouvy; nebo

         Pokud digitální obsah umožňuje nepřetržité poskytování po stanovenou dobu, pak v případě nepřetržitého poskytování nepřesahujícího dva roky musí být poskytován po dobu dvou let ode dne dodání zboží.

Pokud spotřebitel nenainstaluje poskytnuté aktualizace v přiměřené lhůtě, Prodávající nenese odpovědnost za žádnou vadu zboží, pokud je důsledkem neinstalace příslušné aktualizace, za předpokladu, že:

  1. Prodávající informoval spotřebitele o dostupnosti aktualizace a důsledcích, které nastane, pokud si ji spotřebitel nenainstaluje; a
  2. Nenainstalování aktualizace spotřebitelem nebo nesprávná instalace aktualizace spotřebitelem není způsobena nedostatkem v instalačních pokynech poskytnutých prodávajícím.

Vadné plnění nelze konstatovat, pokud byl spotřebitel při uzavření smlouvy výslovně informován o tom, že se konkrétní vlastnost zboží liší od zde popsané, a spotřebitel tento rozdíl při uzavření kupní smlouvy samostatně a výslovně akceptoval.

Požadavky na plnění smlouvy v případě prodeje digitálního obsahu prodávaného na základě spotřebitelské smlouvy

Prodávající poskytne spotřebiteli digitální obsah. Není-li mezi stranami dohodnuto jinak, poskytne prodávající spotřebiteli digitální obsah bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy, a to v nejnovější verzi dostupné v době uzavření smlouvy.

Služba se považuje za poskytnutou, jakmile je digitální obsah nebo jakékoli řešení nezbytné pro přístup k němu nebo vhodné pro jeho stažení doručeno spotřebiteli nebo na fyzické či virtuální zařízení, které si spotřebitel pro tento účel vybral.

Prodávající musí zajistit, aby spotřebitel byl informován o aktualizacích digitálního obsahu, včetně bezpečnostních aktualizací, které jsou nezbytné k zachování souladu digitálního obsahu nebo digitální služby se smlouvou, a aby je dostával.

Pokud smlouva stanoví nepřetržité dodávání digitálního obsahu po stanovenou dobu, musí být soulad plnění s ohledem na digitální obsah zajištěn po celou dobu trvání smlouvy.

Pokud spotřebitel nenainstaluje aktualizace poskytnuté Prodávajícím v přiměřené lhůtě, Prodávající nenese odpovědnost za jakékoli selhání služby, pokud je důsledkem neinstalace příslušné aktualizace, za předpokladu, že

         Prodávající informoval spotřebitele o dostupnosti aktualizace a důsledcích, které nastane, pokud si ji spotřebitel nenainstaluje; a

         Nenainstalování aktualizace spotřebitelem nebo nesprávná instalace aktualizace spotřebitelem není způsobena nedostatkem v instalačních pokynech poskytnutých prodávajícím.

Vadné plnění nelze konstatovat, pokud byl spotřebitel v době uzavření smlouvy výslovně informován o tom, že se určitá vlastnost digitálního obsahu odchyluje od požadavků uvedených v této smlouvě, a spotřebitel tuto odchylku v době uzavření smlouvy samostatně a výslovně akceptoval.

Má se za to, že Prodávající plnil vadně, pokud vada služby digitálního obsahu vyplývá z její nesprávné integrace do digitálního prostředí spotřebitele, za předpokladu, že:

         integraci digitálního obsahu provedl Prodávající nebo integrace byla provedena na odpovědnost Prodávajícího; nebo

         digitální obsah musí být integrován spotřebitelem a nesprávná integrace byla způsobena nedostatky v pokynech k integraci poskytnutých prodávajícím.

Pokud smlouva stanoví nepřetržité poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby po stanovenou dobu, odpovídá prodávající za vadu digitálního obsahu, pokud se vada vyskytne nebo stane zjistitelnou během doby uvedené ve smlouvě.

Pokud smlouva stanoví jednorázové plnění nebo řadu jednotlivých úkonů plnění, předpokládá se, pokud se neprokáže opak, že vada, kterou spotřebitel zjistil do jednoho roku ode dne plnění, existovala již v době plnění. Prodávající však neplní vadně, pokud prokáže, že digitální prostředí spotřebitele není slučitelné s technickými požadavky digitálního obsahu nebo digitální služby, a informoval o tom spotřebitele jasným a srozumitelným způsobem před uzavřením smlouvy.

Spotřebitel je povinen spolupracovat s Prodávajícím, aby Prodávající mohl s využitím technicky dostupných prostředků a s co nejmenším zásahem ze strany spotřebitele ověřit, zda je vada způsobena jeho digitálním prostředím. Pokud spotřebitel tuto povinnost spolupráce nesplní poté, co ho Prodávající o této povinnosti jasným a srozumitelným způsobem před uzavřením smlouvy informoval, nese důkazní břemeno spotřebitel.

         vada zjištěná do jednoho roku od plnění již existovala v době plnění, nebo

         služba ovlivněná vadou zjištěnou během smluvní doby nebyla v souladu se smlouvou během doby plnění služby podle smlouvy.

Vadné plnění smlouvy o prodeji zboží

Prodávající plní vadně, pokud vada zboží vyplývá z nesprávné instalace, za předpokladu, že:

a) uvedení do provozu je součástí kupní smlouvy a bylo provedeno prodávajícím nebo na jeho odpovědnost; nebo

b) instalaci musel provést spotřebitel a nesprávná instalace je důsledkem nedostatků v návodu k instalaci poskytnutém prodávajícím – nebo v případě zboží obsahujícího digitální prvky poskytovatelem digitálního obsahu nebo digitální služby.

Pokud je zboží dle kupní smlouvy uvedeno do provozu prodávajícím nebo je uvedení do provozu provedeno na odpovědnost prodávajícího, považuje se plnění za splněné prodávajícím okamžikem dokončení uvedení do provozu.

Pokud v případě zboží obsahujícího digitální prvky kupní smlouva stanoví nepřetržité poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby po stanovenou dobu, odpovídá prodávající za vadu digitálního obsahu zboží, pokud se vada projeví nebo stane se zjistitelnou do dvou let od plnění zboží v případě nepřetržitého poskytování po dobu nepřesahující dva roky; nebo v případě nepřetržitého poskytování po dobu přesahující dva roky po celou dobu nepřetržitého poskytování.

Záruka

V jakých případech můžete uplatnit své právo na záruku?

V případě vadného plnění ze strany Prodávajícího můžete vůči Prodávajícímu uplatnit reklamaci v souladu s občanským zákoníkem a v případě spotřebitelské smlouvy v souladu s nařízením vlády č. 373/2021 (VI.30.).

Jaká máte práva na základě reklamace?

Můžete – dle vlastního uvážení – uplatnit následující záruční nároky:

Můžete požadovat opravu nebo výměnu, pokud splnění vámi zvoleného nároku není nemožné nebo by pro prodávajícího znamenalo nepřiměřené dodatečné náklady ve srovnání s splněním vašeho jiného nároku. Pokud jste nepožádali o opravu nebo výměnu nebo jste nemohli požádat, můžete požadovat poměrné snížení protiplnění nebo – jako krajní možnost – můžete od smlouvy odstoupit.

Můžete přejít ze zvoleného záručního práva na jiné, ale náklady na změnu ponesete vy, pokud to nebylo odůvodněné nebo prodávající neuvedl důvod.

V případě spotřebitelské smlouvy se předpokládá, dokud se neprokáže opak, že vada zjištěná do jednoho roku ode dne dodání zboží a zboží obsahujícího digitální prvky existovala již v době dodání zboží, pokud tato domněnka není neslučitelná s povahou zboží nebo povahou vady.

Prodávající může odmítnout uvedení zboží do souladu se smlouvou, pokud oprava nebo výměna není možná nebo pokud by to pro Prodávajícího vedlo k nepřiměřeným dodatečným nákladům, a to s přihlédnutím ke všem okolnostem, včetně hodnoty zboží v bezvadném stavu a závažnosti porušení smlouvy.

Spotřebitel má také právo - v závislosti na závažnosti porušení smlouvy - požadovat poměrné snížení protiplnění nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud

         Prodávající neprovedl opravu nebo výměnu, nebo ji provedl, ale nesplnil zcela nebo zčásti následující podmínky

         Prodávající je povinen zajistit vrácení vyměněného zboží na své vlastní náklady.

         Pokud oprava nebo výměna vyžaduje odstranění zboží, které bylo v souladu s povahou a účelem zboží uvedeno do provozu předtím, než se vada projevila, zahrnuje povinnost opravy nebo výměny odstranění neodpovídajícího zboží a instalaci náhradního nebo opraveného zboží nebo úhradu nákladů na odstranění nebo instalaci.

         Prodávající odmítl uvést zboží do souladu se smlouvou

         k opakovanému neplnění došlo, a to i přes snahu prodávajícího uvést zboží do souladu se smlouvou

         vada plnění je tak závažná, že odůvodňuje okamžitou slevu z ceny nebo okamžité ukončení kupní smlouvy, nebo

         Prodávající se nezavázal uvést zboží do souladu se smlouvou, nebo je z okolností zřejmé, že podnikatel neuvede zboží do souladu se smlouvou v přiměřené lhůtě nebo bez podstatné újmy pro spotřebitele.

Pokud si spotřebitel přeje odstoupit od kupní smlouvy s odvoláním na vadné plnění, nese prodávající důkazní břemeno, že vada je nevýznamná.

Spotřebitel je oprávněn zadržet zbývající část kupní ceny, a to zčásti nebo v plné výši, v závislosti na závažnosti porušení smlouvy, a to do doby, než Prodávající splní své povinnosti ohledně souladu plnění se smlouvou a vadného plnění.

Obecné pravidlo je, že:

         Prodávající je povinen zajistit vrácení vyměněného zboží na své vlastní náklady.

         Pokud oprava nebo výměna vyžaduje odstranění zboží, které bylo v souladu s povahou a účelem zboží uvedeno do provozu předtím, než se vada projevila, zahrnuje povinnost opravy nebo výměny odstranění neodpovídajícího zboží a instalaci náhradního nebo opraveného zboží nebo úhradu nákladů na odstranění nebo instalaci.

Přiměřená lhůta pro opravu nebo výměnu Zboží se počítá od okamžiku, kdy Spotřebitel oznámil Společnosti vadu.

Spotřebitel musí dát Zboží k dispozici firmě za účelem opravy nebo výměny.

Snížení protiplnění je přiměřené, pokud se jeho výše rovná rozdílu mezi hodnotou náležející spotřebiteli v případě plnění v souladu se smlouvou a hodnotou zboží, které spotřebitel skutečně obdržel.

Právo spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy v rámci záruky lze uplatnit právním prohlášením adresovaným prodávajícímu, v němž vyjadřuje rozhodnutí o odstoupení.

Pokud se vadné plnění týká pouze určité části zboží dodaného na základě kupní smlouvy a jsou-li splněny podmínky pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, může Spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy pouze ohledně vadného zboží, může však odstoupit i ohledně jakéhokoli jiného zboží, které s ním nabyl, pokud nelze od Spotřebitele rozumně očekávat, že si ponechá pouze zboží, které odpovídá smlouvě.

Pokud Spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy zcela nebo zčásti ohledně zboží dodaného na základě kupní smlouvy,

         Spotřebitel musí vrátit dotčené zboží Prodávajícímu na jeho náklady a

         Prodávající je povinen neprodleně vrátit Spotřebiteli kupní cenu zaplacenou za příslušné zboží, jakmile obdrží zboží nebo doklad o vrácení zboží.

Prodávající je povinen zaznamenat reklamaci nahlášenou spotřebitelem a neprodleně a prokazatelným způsobem poskytnout spotřebiteli její kopii.

Pokud Prodávající společnost není schopna po oznámení uvést, zda lze reklamaci spotřebitele splnit, je povinna spotřebiteli do pěti pracovních dnů prokazatelným způsobem oznámit své stanovisko – v případě zamítnutí reklamace důvod zamítnutí a možnost kontaktovat smírčí orgán.

Prodávající se vynasnaží provést opravu nebo výměnu nejpozději do patnácti dnů. Pokud doba trvání opravy nebo výměny přesáhne patnáct dnů, informuje prodávající spotřebitele o předpokládané době trvání opravy nebo výměny.

V jaké lhůtě můžete uplatnit reklamaci?

Jste povinni oznámit vadu ihned po jejím zjištění. Vada oznámená do dvou měsíců od jejího zjištění se považuje za vadu oznámenou bez odkladu. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvouleté promlčecí lhůty od plnění smlouvy již nemůžete uplatnit svá záruční práva.

Část doby opravy, během které Kupující nemůže Zboží užívat k určenému účelu, se do promlčecí lhůty nezapočítává.

Promlčecí lhůta pro uplatnění záručních nároků na část Zboží, která byla dotčena výměnou nebo opravou, začíná běžet znovu. Toto pravidlo platí i v případě, že v důsledku opravy vznikne nová vada.

Vůči komu můžete uplatnit svou záruční reklamaci?

Svůj nárok ze záruky můžete uplatnit u prodávajícího.

Jaké další podmínky existují pro uplatnění vašich záručních práv?

Do jednoho roku od data dodání není pro uplatnění reklamace splněna žádná jiná podmínka než oznámení vady, pokud prokážete, že zboží bylo dodáno prodávajícím. Po uplynutí jednoho roku od data dodání jste však povinni prokázat, že vámi zjištěná vada existovala již v době dodání.

Zvláštní pravidla pro reklamace v případě poskytování digitálního obsahu

Spotřebitel má rovněž právo požadovat přiměřené snížení protiplnění v souladu se závažností porušení smlouvy nebo ukončit smlouvu o poskytování digitálního obsahu, pokud:

  1. oprava nebo výměna je nemožná nebo by pro Prodávajícího vedla k nepřiměřeným dodatečným nákladům;
  2. v případě uplatnění práva na opravu nebo výměnu zboží prodávající bezplatně neuvede zboží do souladu se smlouvou v přiměřené lhůtě poté, co ho spotřebitel o vadě informoval, aniž by mu to s přihlédnutím k povaze a účelu digitálního obsahu nebo digitální služby způsobilo značné obtíže;
  3. k opakovanému neplnění došlo, a to i přes snahu společnosti uvést zboží do souladu se smlouvou;
  4. vada plnění je tak závažná, že odůvodňuje okamžité snížení ceny nebo okamžité ukončení smlouvy; nebo
  5. Prodávající se nezavázal uvést službu do souladu se smlouvou, nebo je z okolností zřejmé, že podnikatel neuvede službu do souladu se smlouvou v přiměřené lhůtě nebo bez značné újmy pro spotřebitele.

V případě uplatnění práva na opravu nebo výměnu zboží prodávající – aniž by spotřebiteli způsobil značné obtíže s přihlédnutím k povaze a účelu digitálního obsahu nebo digitální služby – uvede plnění do souladu se smlouvou bezplatně v přiměřené lhůtě ode dne oznámení vady spotřebitelem.

V případě uplatnění práva na opravu nebo výměnu zboží si Prodávající může zvolit způsob uvedení digitálního obsahu do souladu se smlouvou v závislosti na technických vlastnostech digitálního obsahu.

Snížení protiplnění je přiměřené, pokud se jeho výše rovná rozdílu mezi hodnotou skutečně poskytnuté služby spotřebiteli a hodnotou služby, která spotřebiteli náleží v případě plnění v souladu se smlouvou.

Pokud smlouva stanoví nepřetržité poskytování služeb po určitou dobu, vztahuje se poměrné snížení protiplnění na období, během kterého služba nebyla v souladu se smlouvou.

Pokud si spotřebitel přeje odstoupit od smlouvy s odvoláním na vadné plnění, nese prodávající důkazní břemeno, že vada je nevýznamná.

Pokud Prodávající poskytne digitální obsah nebo se k tomu zaváže a spotřebitel poskytne Prodávajícímu pouze osobní údaje nebo se k jejich poskytnutí zaváže, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy i v případě nepodstatné vady, nemůže však požadovat poměrné snížení protiplnění.

Právo spotřebitele na ukončení smlouvy v rámci záruky lze uplatnit prostřednictvím právního prohlášení adresovaného prodávajícímu, v němž vyjadřuje rozhodnutí o ukončení smlouvy.

Pokud Prodávající neplní své povinnosti, je spotřebitel povinen Prodávajícího k plnění vyzvat. Pokud Prodávající i přes výzvu spotřebitele neposkytne nebo nedodá digitální obsah bez odkladu nebo v dodatečné lhůtě dohodnuté stranami, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, aniž by požadoval od prodávajícího plnění, pokud:

         Prodávající se nezavázal poskytnout digitální obsah nebo je z okolností zřejmé, že digitální obsah neposkytne; nebo

         z dohody stran nebo z okolností uzavření smlouvy je zřejmé, že je pro spotřebitele nezbytné splnit smlouvu v určený den, a prodávající tak neučiní.

V případě ukončení smlouvy je prodávající povinen vrátit spotřebiteli celou částku zaplacenou jako protiplnění.

Pokud však plnění bylo v souladu se smlouvou po stanovenou dobu před jejím ukončením, protiplnění splatné za toto období se nevrací. V druhém případě se vrací část protiplnění, která se vztahuje k době, po kterou plnění nebylo v souladu se smlouvou, a také protiplnění zaplacené předem spotřebitelem, které by bylo splatné za zbývající dobu trvání smlouvy, pokud by smlouva nebyla ukončena.

Má-li spotřebitel právo na poměrné snížení protiplnění nebo na ukončení smlouvy, splní prodávající svou povinnost vrácení peněz neprodleně, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy se o uplatnění tohoto práva dozvěděl.

Obchodník vrátí spotřebiteli dlužnou částku stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při platbě. S výslovným souhlasem spotřebitele může Prodávající pro vrácení peněz použít jiný způsob platby, spotřebiteli však v tomto případě nebudou účtovány žádné další poplatky.

Náklady spojené s vrácením peněz hradí Prodávající.

V případě ukončení smlouvy může Prodávající zabránit spotřebiteli v dalším užívání digitálního obsahu, zejména znepřístupněním digitálního obsahu nebo digitální služby spotřebiteli nebo deaktivací uživatelského účtu spotřebitele.

V případě ukončení smlouvy je spotřebitel povinen zdržet se používání digitálního obsahu a jeho zpřístupňování třetím stranám.

Pokud byl digitální obsah poskytnut na fyzickém nosiči dat, je spotřebitel povinen na žádost podanou Prodávajícímu do čtrnácti dnů od doby, kdy se o ukončení smlouvy dozvěděl, neprodleně vrátit fyzický nosič dat na náklady Prodávajícího.

Spotřebitel je povinen uhradit poplatek za užívání digitálního obsahu za období před ukončením smlouvy, který je úměrný službě poskytnuté v souladu se smlouvou.

Záruka na produkt

V jakých případech můžete uplatnit svá práva ze záruky na výrobek?

V případě vady movité věci (Zboží) můžete - dle své volby - uplatnit reklamaci ze záruky nebo reklamaci na výrobek v souladu s pravidly občanského zákoníku.

Jaká máte práva na základě reklamace v rámci záruky na výrobek?

V rámci záruky na výrobek můžete požadovat opravu nebo výměnu vadného zboží.

V jakých případech se výrobek považuje za vadný?

Zboží je vadné, pokud nesplňuje požadavky na jakost platné v době jeho vydání nebo pokud nemá vlastnosti uvedené v popisu poskytnutém výrobcem.

V jaké lhůtě můžete uplatnit reklamaci ze záruky na výrobek?

Svůj nárok ze záruky na výrobek můžete uplatnit do dvou let od data, kdy byl výrobek uveden na trh výrobcem. Po uplynutí této lhůty toto právo ztratíte.

U koho můžete uplatnit záruku na výrobek?

Svá práva ze záruky na výrobek můžete uplatnit u výrobce nebo distributora výrobku (dále souhrnně jen: výrobce).

Jaké je pravidlo dokazování při uplatňování reklamace ze záruky na výrobek?

V případě uplatnění záruky na výrobek musíte prokázat, že vada výrobku existovala v době, kdy jej výrobce uvedl na trh.

V jakých případech je výrobce osvobozen od záruční povinnosti na výrobek?

Výrobce je zproštěn záruky na výrobek, pokud prokáže, že:

         Zboží nebylo vyrobeno nebo uvedeno na trh v rámci jeho obchodní činnosti, nebo

         vada nebyla v době uvedení na trh zjistitelná podle současného stavu vědy a techniky, nebo

         vada Zboží vyplývá z použití zákona nebo závazného úředního předpisu.

Výrobce musí prokázat pouze jeden důvod pro udělení výjimky.

Vezměte prosím na vědomí, že na stejnou vadu můžete současně uplatnit reklamaci ze záruky vůči společnosti a reklamaci ze záruky na výrobek vůči výrobci. Pokud je vaše reklamace ze záruky na výrobek úspěšná, můžete uplatnit reklamaci vůči výrobci pouze na vyměněný výrobek nebo na část výrobku, která byla opravou postižena.

Záruka

Prodejce neprodává výrobky, na které se vztahuje záruka, a na výrobky, které prodává, se nevztahuje vládní nařízení 151/2003 (IX.22.) o povinné záruce na určité zboží dlouhodobé spotřeby.

Informace o zárukách na výrobky a věcných zárukách týkajících se záruky shody zboží se smlouvou pro kupující, kteří nejsou spotřebiteli

Obecná pravidla pro záruční práva

Kupující, který není spotřebitelem, může dle své volby uplatnit následující reklamace:

Můžete požadovat opravu nebo výměnu, pokud splnění vámi zvoleného nároku není nemožné nebo by pro prodávajícího znamenalo nepřiměřené dodatečné náklady ve srovnání s splněním vašeho jiného nároku. Pokud jste nepožádali nebo nemohli požádat o opravu nebo výměnu, můžete požadovat poměrné snížení protiplnění, nebo může kupující vadu opravit na náklady prodávajícího, nechat ji opravit jiným, nebo – v krajním případě – může odstoupit od smlouvy.

Můžete přejít ze zvoleného záručního práva na jiné, ale náklady na změnu ponesete vy, pokud to nebylo odůvodněné nebo prodávající neuvedl důvod.

V případě kupujících, kteří nejsou spotřebiteli, je záruční doba 1 rok, která počínaje dnem plnění (převodu).

Záruka a garance na produkt

Záruka na výrobek a povinná záruka se vztahují pouze na kupující, kteří jsou považováni za spotřebitele.

Pokud výrobce poskytuje na Zboží záruku výrobce, která se vztahuje i na zákazníky, kteří nejsou spotřebiteli, lze ji uplatnit přímo u výrobce.

Zvláštní pravidla pro mikropodniky, malé a střední podniky

Ustanovení tohoto paragrafu se vztahují výhradně na mikropodniky, malé a střední podniky (dále jen „MSP“) jednající mimo rámec svého povolání, samostatného výdělečného činenství nebo podnikatelské činnosti, jak je definuje zákon o malých a středních podnicích a podpoře jejich rozvoje .

Záruka pro malé a střední podniky

V jaké lhůtě můžete uplatnit reklamaci?

Jste povinni oznámit vadu ihned po jejím zjištění. Vada oznámená do dvou měsíců od jejího zjištění se považuje za vadu oznámenou bez odkladu. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvouleté promlčecí lhůty od plnění smlouvy již nemůžete uplatnit svá záruční práva.

Vůči komu můžete uplatnit svou záruční reklamaci?

Svůj nárok ze záruky můžete uplatnit u prodávajícího.

Jaká máte práva na základě reklamace?

Můžete – dle vlastního uvážení – uplatnit následující záruční nároky:

Můžete požadovat opravu nebo výměnu, pokud splnění vámi zvoleného nároku není nemožné nebo by pro prodávajícího znamenalo nepřiměřené dodatečné náklady ve srovnání s splněním vašeho jiného nároku. Pokud jste nepožádali o opravu nebo výměnu nebo jste nemohli požádat, můžete požadovat poměrné snížení protiplnění nebo – jako krajní možnost – můžete od smlouvy odstoupit.

Do 6 měsíců od dodání není pro uplatnění reklamace splněna žádná jiná podmínka než oznámení vady, pokud prokážete, že zboží dodali prodávající. Po uplynutí 6 měsíců od dodání jste však povinni prokázat, že vámi zjištěná vada existovala již v době dodání.

Záruka na produkt pro malé a střední podniky

V jakých případech můžete uplatnit svá práva ze záruky na výrobek?

V případě vady movité věci (Zboží) můžete - dle své volby - uplatnit reklamaci ze záruky nebo reklamaci na výrobek v souladu s pravidly občanského zákoníku.

Jaká máte práva na základě reklamace v rámci záruky na výrobek?

V rámci záruky na výrobek můžete požadovat opravu nebo výměnu vadného zboží.

V jaké lhůtě můžete uplatnit reklamaci ze záruky na výrobek?

Svůj nárok ze záruky na výrobek můžete uplatnit do dvou let od data, kdy byl výrobek uveden na trh výrobcem. Po uplynutí této lhůty toto právo ztrácíte.

U koho můžete uplatnit záruku na výrobek?

Svá práva ze záruky na výrobek můžete uplatnit u výrobce nebo distributora výrobku (dále souhrnně jen: výrobce).

V jakých případech je výrobce osvobozen od záruční povinnosti na výrobek?

Výrobce je zproštěn záruky na výrobek, pokud prokáže, že:

         Zboží nebylo vyrobeno nebo uvedeno na trh v rámci jeho obchodní činnosti, nebo

         vada nebyla v době uvedení na trh zjistitelná podle současného stavu vědy a techniky, nebo

         vada Zboží vyplývá z použití zákona nebo závazného úředního předpisu.

Výrobce musí prokázat pouze jeden důvod pro udělení výjimky.